Jak správně pít při sportu?

Nejen v souvislosti se sportem se velmi často mluví o tzv. pitném režimu. Jde o doplňování tekutin tak, aby byly plně pokryty potřeby organismu. Při náročnější fyzické aktivitě, jako je sport, pak potřeba doplňování tekutin a současně minerálních látek výrazně stoupá.

Doplňování tekutin souvisí s řadou faktorů. Množství tekutin, které je třeba při sportu vypít, závisí na úrovni hydratace sportovce před zahájením výkonu, na délce sportovního zatížení, na teplotě vzduchu a na dalších okolních podmínkách.

Během fyzické zátěže kratší než třicet minut není tekutin třeba. U zatížení do jedné hodiny si vystačíme s vodou. U delší sportovní aktivity, než je jedna hodina, bychom již měli mít k dispozici tzv. iontový nápoj. Ten je zdrojem energie (obvykle sacharidů) a minerálních prvků, které ztrácíme pocením.

Activ Mineral Light  ACT_liqids_light

Před a během zatížení je obecně vhodné pít tzv. hypotonické nápoje podporující správnou hydrataci organismu.  Koncentrace rozpuštěných látek v tomto nápoji je nižší než koncentrace rozpuštěných látek v krvi. Po výkonu je třeba naopak sáhnout po nápojích isotonických (koncentrace rozpuštěných látek shodná s krví) nebo hypertonických (koncentrace rozpuštěných látek vyšší než v krvi) k vyrovnání ztrát minerálních prvků způsobených pocením.

Hypotonický, isotonický i hypertonický nápoj připravíte z minerálních koncentrátů Active Mineral Light a Active Liqids Light. Záleží pouze na Vás, jakou variantu pro svůj sportovní výkon zvolíte.

Oba nápojové koncentráty jsou nízkokalorické a nabízí mnoho příchuťových variant. Dají se dobře kombinovat i s dalšími produkty Inkospor, například se sacharidovým koncentrátem X-Treme Carbo Pure.

Dopřejte svému tělu při sportu vše, co potřebuje, a to ve farmaceutické kvalitě Inkospor!

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.